Påskefrokost

 

 

Skal du til påskefrokost, og er du bekymret for at du får for mange kalorier, og derved ødelægger et vægttab du har arbejdet hårdt for?
Ja, til en påskefrokost får du nok flere kalorier, end hvad der er i din kostplan, men ved at tænke over nogle enkelte ting, kan du undgå at få alt for mange kalorier, men samtidig spise dig mæt, og være en del af festlighederne.

1. Vær ikke for sulten
Hvis du ved at der til den påskefrokost du skal til, er for lidt at det kaloriefattige og mættende, og for meget af det fedende. Så spis noget hjemmefra, så du ikke er alt for sulten.
2. Alkohol og sukkersødet drikke
Indeholder rigtig mange kalorier, så undgå det eller minimere indtaget.
3. Brød
Indeholder meget stivelse, og giver hurtigt mange kalorier. Hold dig til rugbrød, da det mætter meget bedre, og begræns indtaget.
4. Pålæg
Spis det pålæg med mindst kalorier, og bedst mætteevne. Fx indeholder rejer meget få kalorier, og æg har en fantastisk mætteevne.
5. Grønt
Grøntsager er ikke noget et påskebord normalt flyder med, men hvis der er noget, spis så meget du kan af dette.
6. Søde sager
Er ikke noget der er klassisk er til en påskefrokost, men er det til din, så pas på mængden, eller lad det stå. Sødesager eller desserter, indeholder typisk enten meget sukker eller meget fedt, og ofte meget af begge.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *